Nieuwe avonturen sparen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Anouk Wijk - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen sparen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Anouk Wijk - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen sparen

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Juli 2017 | Nederland, Utrecht

Where should we run to?
We got the world in our hands and we're ready to play
They say we're wasted
But how can we waste it if we're loving every day?
Okay, I got the keys to the universe
So stay, with me, 'cause I got the keys, baby

Don't wanna wake up one day wishing that we done more
I wanna live fast and never look back, that's what we here for
Don't wanna wake up one day wondering where'd it all go
'Cause we'll be home before we know, I wanna hear you sing it

Hey, mama, don't stress your mind
We coming home tonight
Hey, mama, we gonna be alright
Dry those eyes
We'll be back in the morning when the sun starts to rise
So mama, don't stress your mind
Jonas Blue – Mama

En dan… na veel te lang aftellen is het bijna zondag 2 juli! Wij komen alleen de volgende morgen niet thuis, maar over 5 en 9 weken. Wauw, wat hebben we er veel zin in! De voorbereiden voor deze reis gingen voornamelijk tussen het afstuderen, werken, studeren en de feestjes door. Maar het is allemaal gelukt! De nodige dingen zijn geregeld en we zijn klaar om te gaan.

Samen, broer en zus, vertrekken we samen voor 5 weken naar Ecuador en Colombia. Na 5 weken komt Mayco naar Bolivia gevlogen. Samen reizen we 4 weken door dit mooie land en zien we ook een stuk van Noord-Chili. Voor mij een droom die uitkomt. Na Indonesië heb ik altijd al gezegd dat ik nog een keer lang weg wil en het was mogelijk. Zo fijn! Hoe leuk om dit ook samen met Tommie te doen. Vroeger waren we al zo een beetje onafscheidelijk. In onze luiertjes renden we over de camping achter elkaar aan, samen in een voetbalteam gevoetbald, bij dezelfde vereniging speelden we waterpolo, dezelfde middelbare school en zelfs werd aanvankelijk dezelfde studierichting gekozen. Samen 5 weken avonturen sparen in Ecuador en Colombia, dat kunnen we dus wel en ik vind het heel bijzonder om dit samen met mijn broer te doen!

Tijdens de voorbereidingen waren de rollen goed verdeeld. Tommie ging voornamelijk op onderzoek uit voor wat er allemaal te doen is. Een schep om naar wat achtergebleven geld van Pablo Escobar te zoeken lag als eerste klaar om ingepakt te worden. Ik las voornamelijk over de veiligheid, wat er echt geregeld moet worden en wat de zaken zijn waar we echt op moeten letten. De Lonely Planet van Bolivia slingert al twee weken door de woonkamer, omdat we daarvoor een aankomsthotel moeten reserveren. Dit is nog steeds niet gelukt. Tot zover onze voorbereidingen voor Bolivia en Chili.

Waar ik me voornamelijk druk om maakte, wat moet ik meenemen?? We reizen door verschillende klimaten en krijgen te maken met hoogtes. Van koud naar warm en andersom. Denkend aan mijn backpack en alle kleren waarvan ik denk dat ik deze nodig heb.. Dit gaat NIET passen. Maar zelfs dit is goed gekomen. Ohja, en dan die Spaanse taal. Alle drie hebben we geen talenknobbel en we spreken dus ook geen woord Spaans. Dat wordt een uitdaging. Maar met handen en voeten is het altijd gelukt, dus hier redden we ons ook wel weer uit. Mayco heeft hoop dat ik de taal in 5 weken snel op pik, zodat ik met hem erbij het woord kan doen. Houd vooral die hoop!

Via deze weg houden we Nederland op de hoogte van wat wij allemaal uitspoken en meemaken. Geniet er van!

En mam, we komen veilig thuis hoor! We lopen niet in zeven sloten tegelijk, hoogstens zes. Geen zorgen!

Heel veel liefs,
Anouk en Tommie

  • 01 Juli 2017 - 14:55

    Maartje:

    Lieve Nouk (en Tommie),

    Heb nu al zin om weer mee te genieten van al je verhalen, maar ik ga je ook missen! Na je vakantie gaan we hard aan de bak, dus zien we elkaar weer wekelijks ;) Daar kijk ik naar uit!

    Voor nu even via deze weg: ontzettend veel plezier lieve schat! Ga goed genieten!!! En kom heel weer terug! En Tommie: let een beetje op je zus he ;)

    Dikke kus!

  • 01 Juli 2017 - 16:01

    Mama:

    Ik hoop dat jullie samen de reis van je leven gaan maken. Heel bijzonder als broer en zus. En dat jullie genieten van alles wat jullie daar doen. Ik zal jullie ontzettend missen. Dikke X Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 16428

Voorgaande reizen:

02 Juli 2017 - 02 September 2017

Zuid-Amerika 2017

13 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Vietnam 2014

08 Juli 2013 - 26 Augustus 2013

Indonesië 2013

Landen bezocht: