Nog maar 11 dagen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Anouk Wijk - WaarBenJij.nu Nog maar 11 dagen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Anouk Wijk - WaarBenJij.nu

Nog maar 11 dagen

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

27 Juni 2013 | Nederland, Utrecht

Nog maar 11 dagen en dan is het eindelijk zover. Eindelijk ga ik mijn reis maken naar een ver land: Indonesië. Een droom van niet al 1 jaar, 2 jaar, maar ik denk ondertussen al bijna 5 jaar. De beslissing is dit jaar eindelijk genomen, en ik heb besloten om 7 weken te gaan backpacken in dit land.

De maanden, weken, en nu dagen, zijn al ver van te voren afgeteld. Nu de datum 8 juli steeds dichterbij komt, wordt mijn grote mond steeds kleiner, maar mijn enthousiasme, nieuwsgierigheid en de zin steeds groter. Spannend vind ik het wel. Natuurlijk heb ik gelijk weer voor het extreme gekozen. Namelijk zeven weken alleen en ik ben zelf nog nooit buiten Europa geweest. Alleen ik ben er van overtuigd dat het goed moet komen. Vele zijn mij al voor gegaan, in hun eentje. Het wordt dus alleen maar mega gaaf en een onvergetelijke ervaring. Ik kan dan ook niet wachten.

De meeste voorbereidingen zijn gelukkig ook al getroffen. Iets waar ik me nog lelijk op verkeken heb. Zo hebben de nodige drama’s zich bij de GGD afgespeeld, heeft de Ambassade geregeld dat er een prachtig Visum in mijn paspoort staat, is mijn bankpas nu een wereldpas, heb ik een eigen creditcard en heb ik voor het eerst zelf een verzekering afgesloten. Dit wel met behulp van familie, vriendje en vriendinnen. Wat heel erg fijn is dat ze met me mee denken. Zo beleefde ik de aanloop naar de reis niet alleen.

Wat mij nu nog te wachten staat is de laatste dingetjes te regelen voor de reis. Ik moet nog een internationaal rijbewijs aanvragen en de laatste spulletjes moeten worden gekocht. Ook moet ik nog twee graf tentamens maken en een paar 100 Magnums creëren bij de Magnumstore te Amsterdam.
Gelukkig staan er ook nog echt leuke en fijne dingen te gebeuren deze week en zie ik iedereen nog voordat ik weg ben. Van een gezellig afstudeerfeestje bij Steef, tot fijne etentjes en avondjes met familie en vrienden. Want zeker is wel dat ik iedereen ontzettend ga missen.

Nu eerst verder met aftellen. Nog 11 dagen!

  • 28 Juni 2013 - 07:23

    Yolanda:


    Stoere Anouk,

    Nogmaals heel veel plezier en geniet ervan! Ik zal je reisverslagen op de voet volgen.

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 16531

Voorgaande reizen:

02 Juli 2017 - 02 September 2017

Zuid-Amerika 2017

13 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Vietnam 2014

08 Juli 2013 - 26 Augustus 2013

Indonesië 2013

Landen bezocht: