Yogakarta & de Bromo - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Anouk Wijk - WaarBenJij.nu Yogakarta & de Bromo - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Anouk Wijk - WaarBenJij.nu

Yogakarta & de Bromo

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 Juli 2013 | Indonesië, Malang

Een kleine update van mijn reis. Hij zal niet zo groot worden als dat vorige verslag. Scheelt een hoop lezen. Wat heb ik deze week gedaan?

Dinsdag nacht heb ik nog in dat vieze homestay geslapen. Het was echt heel erg vies daar. Ik heb daar ook niet zo goed kunnen slapen. Bang dat er een beest over me heen zou gaan lopen. Die nacht werd ik namelijk wakker van het geschreeuw van Roos die een kakkerlak op haar hoofd had gehad. Gadver! Die woensdag voeldeik me al iets beter en zag ik Nanouk en Roos weer. Die sliepen tegenover mij in een kamer. Zij vertelde mij dat er een hostel in de buurt was waar meer backpackers sliepen en dat je dan ook in een dormroom slaapt. Dat is een kamer met meerdere personen. Daar ben ik woensdag dan ook heen gegaan. Wat een luxe en wat was het daar veel beter geregeld. Een warme douche, mooie toiletten en een fijn bed. Gelijk had ik aanspraak met Bas. Een jongen uit Leiden die aan het reizen was met Jessa en Bart. Met zijn vieren gingen we de stad in om te lunchen en om rond te lopen.

Yogakarta is echt een hele leuke stad. In geen enkele stad waar ik tot nu toe was geweest voelde ik me niet echt geroepen om op straat te lopen. Zag er gewoon niet zo leuk uit, maar de omgeving sprak me juist aan. In Yogakarta was dat anders. Een moderne stad waar ze blanke mensen ook gewend waren. Heel relax om eens rond te lopen met niet een hele fanclub achter je aan. Het straat beeld van Yogakarta is erg leuk en gezellig. Vond het een hele leuke stad om er te zijn.

Donderdag hadden we mijn zijn vieren een auto gehuurd. We gingen naar de zonsopgang kijken bij de Borobudor. Heel spectaculair was hij niet, want het was erg bewolkt. Wel was de omgeving weer prachtig. Je keek zo uit op de Merapi vulkaan. Deze is in 2010 nog uitgebarsten. Echt heel mooi. De Borobudor is ook echt gaaf om te zien. Een hele mooie tempel met hele kleine detail aspecten.
Vervolgens wilde we door rijden naar het Dieng Plateau. Ook iets met allemaal vulkanen en kraters. Door een weg verschuiving konden we er alleen niet komen. Heel jammer, dus moesten we weer terug naar Yogakarta.

Vrijdag hebben we lekker relax door de stad gelopen en alles in de stad bekeken. Het was echt bloedheet in Yogakarta, dus heel makkelijk ging dat lopen niet. Je werd steeds langzamer en het enige wat ik wilde was afkoelen. 's Avonds gingen we met een hele grote groep ergens wat eten. Allemaal mensen uit het hostel en Tess en Yanou zouden ook mee gaan eten. Dat waren de twee meisjes die ik had ontmoet in het vliegtuig. Zij waren nu ook in Yogakarta. Heel leuk om ze weer te zien.

Zaterdagnacht zouden we de nachttrein nemen naar Malang. Malang ligt in de buurt van de Bromo vulkaan. Zaterdag overdag zijn we naar de tempels van Prambanan gaan kijken. Weer echt heel mooi. Je kon goed zien dat de aardbeving die in 2004 had plaats gevonden, veel had verwoest. Ook kon je de grote tempels in en naar de beelden die ze daar hadden gemaakt kijken. Heel mooi!
's Avonds gingen we lekker op straat eten. Dat doen alle Indonesiërs hier. Ik denk dat het met de Ramadan te maken heeft. Heel gezellig om zo te eten en echt alles teproeven. Hele lekkere dingen hebben ze en we aten op de grond of gewoon uit ons hhand. Heel leuk om zo te eten en te proeven.

De nachttrein was prima. Lekker een dekentje en een kussentje. Ik heb de hele weg geslapen. In Malang waren we dus zo. Het is heel gezellig dat we dit ook doen met een groep van zes. Drie Nederlandse meisjes, twee Nederlandse jongens en een Duitse jongen. Iedereen is relax, overleggen alles prima en maken het gezellig.

In Malang liepen we gelijk naar het hostel wat we hadden uitgezocht. Heel leuk hier, want het is op het dak van een hotel. Ze hebben alles met Bamboe gedaan en de bedden staan heel leuk opgesteld. Verder hebben ze hier ook yoghurt met muesli en fruit. Jammie! Dat gaat er goed in na elke ochtend rijst te hebben gegeten.
Daarna waren we allemaal echt kapot en zijn in slaap gevallen.
Rond twaalf uur zijn we naar een zwembad in de buurt gelopen. Niemand had zin om wat te gaan bekijkenen iedereen was eigenlijk vooral heel erg moe. Relaxen in het zwembad, daar had iedereen wel zin in. Het was helaas geen zwembad met een bad waar je ook echt vrij in kon zwemmen, maar het was een wedstrijdbad. Prima, ik was allang blij dat ik even goed af kon koelen. Alleen ik was even vergeten dat meisjes in bikini hier nogal ongewoon is. Dus toen wij met onze witte huidjes en in bimini het zwembad binnen kwamen, zag je dat de jongens die daar waren hun telefoons erbij pakten en foto's maakten. Overduidelijk. Oeps vergeten.. Zelfs de kleine kindjes staarden ons aan. We hebben er verder niets van aangetrokken en heerlijk gezwommen.

Vannacht ging om 01:30 de wekker. Weer hadden we een auto gehuurd en gingen we naar de Bromo vulkaan. We hadden bedacht om alles te gaan lopen. Wat een klim was dat. Echt heel zwaar. Na een half uur lopen, kwamen er van die mannetjes op scooters langs. Na een goed dealtje te hebben gemaakt zouden ze ons overal heen brengen. Dit was maar goed ook. Wij dachten dat we over alles vier uur zoudengaan lopen. Later bleek dat echt niet zo te zijn. Het is goed dat achterop de acooters zaten, want die zonsopgang hadden we nooit gered met lopen. Eenmaal op het uitkijk punt was het uitzicht weer schitterend. Echt wauw! Het was heel helder, en het wolkendek wat nog onder de voet van de vulkaan lag maakte het oog mooier. Dit was wel een van de mooist dingen die ik heb gezien.
Daarna gingen we naar de krater van de Bromo vulkaan. Na een kleine klim kwamen we boven. Er kwam heel veel rook uit en je rook een klein beetje het zwavel. Weer heek gaaf om te zien.

Nu zijn we weer in ons hostel en gaan we morgen naar Oost Java met de trein. Daargaan we naar de Ijen vulkaan en slapen we wwaarschijnlijk in een natuurpark. Daarna eindelijk naar het strand! Daar heb ik echt zin in. Lekker even helemaalbniets doen. Anna, een meisje wie ook met onze groep reist, heeft dezelfde plannen als ik. Met haar ga ik dan verder trekken richting Lombok. De reist blijft namelijk in Bali, want ze gaan volgende week alweer terug. Heel gezellig om met haar verder te gaan.

Veel liefs!

  • 22 Juli 2013 - 08:46

    Merel :

    Ondanks de mindere nacht in het hostel met kakkerlakken klinkt het fantastisch! Zo te horen een hele mooie en gezellige tijd. Geniet ervan en breng de beste tips mee naar huis!
    xxxx

  • 22 Juli 2013 - 11:33

    Puck:

    Klinkt heel gaaf Anouk!! Fijne vakantie verder nog!! XX

  • 22 Juli 2013 - 12:42

    Marjolein Van Leeuwen:

    Echt supercool wat je allemaal doet!

  • 22 Juli 2013 - 15:55

    Marianne Splinter:

    Wat leuk om jou reisverslagen te lezen. Enorm wat je allemaal meemaakt en wat een leuke mensen je ontmoet. Geniet ervan meid.
    liefs Marianne

  • 22 Juli 2013 - 19:45

    Peter:

    Als jij blijft schrijven kunnen wij het goed volgen. Wat een leuke manier om al je ervaringen te delen en meteen achteraf een leuke herinnering te hebgen. Dus blijf schrijven, wij volgen. Nog veel mooie nieuwe ervaringen toegewenst, groet ingridven peter

  • 24 Juli 2013 - 01:24

    Pappie:

    Hou meissie,
    Het is weer leuk zo'n verslag te lezen. Ik vind het ook te gek dat je steeds meer aansluiting krijgt bij anderen. Wij hopen je gauw weer te spreken.
    Doei.

  • 25 Juli 2013 - 01:42

    Pappie:

    Hoi meissie,
    Ik kon eindelijk weer eens op de whats up. Wat een prachtige foto's van die vulkanen. We zien erg naar het weekend uit... Dan kunnen we eindelijk weer skypen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 16530

Voorgaande reizen:

02 Juli 2017 - 02 September 2017

Zuid-Amerika 2017

13 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Vietnam 2014

08 Juli 2013 - 26 Augustus 2013

Indonesië 2013

Landen bezocht: